4 december brommertocht over flores - Reisverslag uit Komodo, Indonesië van Vivian Venneman - WaarBenJij.nu 4 december brommertocht over flores - Reisverslag uit Komodo, Indonesië van Vivian Venneman - WaarBenJij.nu

4 december brommertocht over flores

Blijf op de hoogte en volg Vivian

04 December 2014 | Indonesië, Komodo

Na gisteren een hele dag op t water te zijn geweest zijn we best wel verbrand!!
Eigelijk zijn we verknetterd.. Dus vandaag weer smeren met factor 50 en we gaan op pad met de scooter...
We hebben geen idee waar we heen gaan maar alle wegen leiden naar rome toch....

Dus om 10 uur melden we ons bij de receptie gelukkig voor bas waren de 1.40 meisjes er vandaag niet om de woest aantrekkelijke man te aanbidden!! Want ja dat doen ze allemaal hier Bas aanbidden vooral de tekst ooh mister nice tattoo.
Dus wij vragen om 2 moterbikes voor een hele dag het meisje achter de receptie is niet blij want ze moest haar scooter afgeven... Er worden helmen geregeld dus bob en annie de rooi kunnen op pad....
Het is wel even wennen want je rijdt hier aan de andere kant van de weg dus ook als je oversteekt kijk ik steeds de verkeerde kant op...
Maar het gaat wel lukken Bas rijd voor me dus als ik die in de gaten hou dan kom ik er wel!!
Eerst gaan we naar het vliegveld toe om de tickets te regelen om morgen terug te vliegen naar Bali.. We hebben besloten om naar Ubud te gaan..
Aangekomen bij het vliegveld is het even zoeken waar je ticket kan kopen maar iemand wijs ons aan dat we de trap af moesten daar zat het kantoortje..
Midden in de bouwput onder het vliegveld vinden we een raam wat openstaat en daar kunnen we tickets kopen.. Zo gezegd zo gedaan afrekenen en je krijgt een papiertje waar je mee kan inchecken.
Nadat we dat hebben gedaan drinken we nog een ijskoffie en gaan we op pad met de scooter op weg naar.... Geen idee.. Als we bij een kruispunt komen besluiten we rechtdoor te gaan een weggetje op die bestaat uit alleen maar gaten en plassen modder.. Er stopt een auto naarst bas en die vraagt waar ga je heen dus bas zegt richting het strand ofzo.. Okay rechtdoor en dan naar links dan is daar strand.... We doen dat netjes maar er komt geen strand.. Wel een bergrit..
Na een tijdje rijden stoppen we even om wat water te drinken en zien we rechts van ons een aantal vrouwen aan het werk in een rijstveld, maar eigelijk zijn wij de attractie want ja 2 blanken op een scooter die stoppen om een foto te maken das wel grappig...
Sommige stukken van de weg daar word aangewerkt en ik kan je zeggen de werkzaamheden gebeuren niet zoals bij ons gewoon hele bergen zand midden op de weg waar je om heen moet..
En als je iemand inhaalt moet je ff je richtaanwijzer aanzetten en toeteren en dan kan je er voorbij... Op sommige momenten zit mijn hart wel in me keel jeetje wat een rijstijl hebben ze hier ... Maar ja gewoon gas geven en gaan is het advies van Bas!!
Langzaam aan gaan we steeds verder de bergen in en we blijven rijden tot we op een gegeven moment toch besluiten even te stoppen want we zitten al anderhalf uur of op de scooter en de berg blijft doorgaan en er komt niet echt een dorpje...

Dus bij een klein winkeltje langs de weg even vragen waar we zitten dus we laten de kaart zien en zij gaan opzoek naar waar we zitten.. Een lesje topografie konden ze ook wel gebruike want ze bekeken de hele kaart behalve het eiland waar we zatten.. :-)
We besluiten toch maar even door te rijden en te kijken of er toch niks anders aankomt... Terwijl we weer verder rijden de berg op word het toch wel erg donker boven ons hoofd dat betekend regen!! En dat is iets wat we niet willen..
Dus bas toetert naar me en stopt langs de kant van de weg en zegt ken je dat verhaal nog van mij in de regen op de scooter in het donker in de regen!! En ja dat verhaal ken ik nog wel en dat willen we niet!! Dus we besluiten vol gas terug te rijden snel voor de bui uit..

Als we weer in flores terug zijn moeten we ook nog eten want ja het is al lunchtijd geweest en we hebben toch best wel honger... En ineens aan de linkerkant zien we een etenstentje dus vol in de remmen en terug om te eten..
Wij naar binnen er zitten allemaal lokalen en geen toerist te bekennen..
Dus wij gaan zitten en bedenken hoe zou t hier werken.. Nou je loopt dus een apart hokje in en achter het gordijn staat het eten en je kiest wat je wil met rijst je pakt wat te drinken uit de koelkast en gaat genieten... Dat hebben we dan ook gedaan...
Na het eten nog een stukje verder gereden en toen weer terug naar het hotel... En toen we bij het hotel aankwamen brak de hemel open en begon t te regenen...
Terug op de kamer de ipad en andere communicatie middelen gepakt want ja we moeten weer verder gaan plannen...